educatie voortgezet 873x412jpg

Vooral de Schepenzaal leent zich uitstekend voor het beleven van een historische sensatie. Zeker de Waterzaal, waar wordt stilgestaan bij de relatie tussen de stad Kampen en het water, is de moeite waard voor leerlingen uit het voortgezet onderwijs. In de ruimte op de begane grond worden wisselende exposities van diverse beeldend kunstenaars geprogrammeerd. Deze bieden tal van mogelijkheden voor een actieve 'kijk-les'.

Het is ook mogelijk om een CKV-dag of een historische excursie in het Stedelijk Museum Kampen te organiseren. Een bezoek aan het museum is goed te combineren met een bezoek aan bijvoorbeeld de Koornmarktspoort of de Koggewerf in Kampen.

CKV kijkwijzer

De exposities in het Stedelijk Museum Kampen zijn bijzonder geschikt om je CKV-opdracht te maken. Om je te helpen bij het bekijken van de expositie is er een Kijkwijzer CKV-Beeldend beschikbaar. Je kunt deze kijkwijzer ook gebruiken wanneer je een expositie op één van de andere locaties (de Gemeentelijke Expositieruimte Kampen en de Koornmarktspoort) van het museum bezoekt. De kijkwijzer is gratis af te halen bij de balie van het museum of HIER te downloaden.

Meer weten over de inhoud en kosten? Neem contact op met Hester Vos: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. of 038 331 73 61.