open monumentendag

OPEN MONUMENTENDAG KAMPEN 2020

Op zaterdag 12 en zondag 13 september gaat de Open Monumentendag ondanks Covid-19 tóch door!

Het Stedelijk Museum Kampen is op beide dagen geopend van 11.00 tot 17.00 uur.

Ons museum is gevestigd in het voormalige oude en nieuwe raadhuis. Het oude raadhuis dateert van oorsprong uit ca. 1350. In het oude raadhuis kunt u de Schepenzaal bezichtigen. Het nieuwe raadhuis kreeg na tal van verbouwingen rond 1830 het huidige uiterlijk.

geschiedenis 420x284

Het museum heeft een vaste tentoonstelling over water, religie, het Huis van Oranje en rechtspraak & bestuur in relatie tot Kampen.

In het museum en de voormalige synagoge vieren we 75 jaar vrij zijn om je vrij te uiten met de tentoonstelling: ‘Ammehoela!’ In het Stedelijk Museum Kampen aan de Oudestraat wordt dit geïllustreerd middels affiches, kunst, objecten, protestmiddelen en muziek uit de afgelopen 75 jaar en door fotografie van Ed van der Elsken en van Ari Versluis & Ellie Uyttenbroek. In de Voormalige Synagoge wordt een film van Ed van der Elsken getoond samen met het hedendaagse werk van Jochem Rotteveel.

Ammehoela 277x210 module homepage

Alle informatie over de Kamper Monumentendag vindt u op openmonumentendag.nl