Nu in onze MuseumShop: duurzame tassen van Susan Bijl in allerlei kleuren en maten.

Leuk en superhandig als cadeau voor iemand anders of voor jezelf!

art nouveau sieraad libelle armband sterling zilver 277x210

Assortiment

Benieuwd naar het assortiment? Telkens hebben we weer nieuwe kleurencombinaties in de MuseumShop. Dus kom vooral even neuzen aan de Oudestraat 133 (ook zonder museumticket is de shop te bezoeken)!

Het begon met The New Shopping Bag...

In het jaar 2000, na haar studie op de Willem de Kooning Academie in Rotterdam, ontwerpt Susan het eerste prototype. Ze bedenkt deze tas ter vervanging van de single-use plastic tas en wil bijdragen aan het creëren van bewustzijn over de vervuiling hiervan.

De shopping bag is gebaseerd op de vorm van de klassieke plastic tas. Susan verbeterde dit ontwerp door de zijkanten dieper te maken, waardoor er meer volume ontstaat. In de vliegerwinkel ontdekt ze de voordelen van ripstop nylon. Het is sterk, licht, heeft een flinterdun handgevoel en is in veel verschillende kleuren te krijgen. Om een contrasterende kleur in het ontwerp aan te brengen voegt ze de ‘Flash’ toe: een diagonale streep die positief naar boven wijst. Deze, inmiddels iconische,‘ Flash’ is sindsdien op elk design terug te vinden.

Duurzaam

Dagelijks gebruik van producten zal sporen laten zien van alle avonturen die onderweg zijn beleefd. Bij Susan Bijl repareren ze liever een versleten, vervaagde, oude ‘shopping bag’ dan weer iets nieuws aan de planeet toe te voegen. Hun producten zijn bedoeld om te worden gebruikt, niet geconsumeerd en weggegooid. De tassen zijn gemaakt van sterke ripstop-vliegerstof. Mocht er toch een scheur in komen dan is de reparatie gratis (exclusief verzendkosten).